Jdi na obsah Jdi na menu
 


9 jídel pro klidný spánek

20. 1. 2012

Tajemství vydatného spánku zřejmě spočívá v tom, že si před spaním dopřejeme jídla nebo nápoje, které uvolňují svaly, uklidňují mysl a podporují vyplavování uklidňujících hormonů, serotoninu a melatoninu. Některé znaly už naše prababičky, jiné patří k moderním tipům zdravé výživy.
Banány: sladké uspávadlo obsahující serotonin, melatonin a hodně hořčíku, který uvolňuje svaly
Heřmánkový čaj: bylinka pro neklidná těla i mysl působí mírně sedativně
Teplé mléko: není to jen pověra; obsahuje tryptofan, aminokyselinu se sedativním účinkem, ale také vápník, který ji pomáhá mozku využít. Navíc nás teplé mléko uklidňuje tím, že nám připomíná dětství.
Med: přidejte ho do mléka nebo heřmánkového čaje – pomůže odklidit kyseliny, které by mohly přebíjet uklidňující tryptofan
Ovesné vločky: obsahují melatonin pro pocit pohody
Mandle: obsahují tryptofan a hořčík, ale na noc jich opravdu stačí hrstka
Lněná semínka: obsahují omega-3 mastné kyseliny, které zlepšují náladu; posypte dvěma lžičkami semínek salát nebo večerní porci vloček
Celozrnný chléb: krajíc chleba s medem zvedne hladinu inzulinu, který pomůže tryptofanu dostat se až do mozku, kde se obě látky přemění na serotonin, a mozek potom zavelí, že je čas jít spát
Krůta: nejznámější zdroj tryptofanu, plátek krůtího masa na krajíci celozrnného chleba patří mezi nejlepší uspávací prostředky, které vám vaše kuchyně může nabídnout
 

 

Komentáře

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA